mandag den 25. juni 2012

Hey Dupé!

Mit postbud har snart fortjent en gave af mig. Han kommer altid med gaver til mig jo! Han kommer punktligt inden kl 9 (altså før jeg når at tage afsted på arbejde), han orker at gå hele vejen op til første sal så pakken bliver leveret lige til døren, og det bedste af det hele - han bringer altid lækre pakker fyldt med neglelak til mig <3

Så lørdag morgen ringede det på døren. Jeg havde ventet med spænding. Pakken havde været undervejs fra USA (i kun 4 dage?! USPS skal virkelig have credit af mig!) Og i pakken lå der 5 nye Kleancolor lakker.

Fra venstre til højre: Lavenbaby, Sparkle Purple, Holo Chrome, Vegas Night, Sparkle Emerald.

Farverne er smukke i flaskerne, og der kommer selvfølelig swatches på dem. Så enten hold øje med bloggen, eller skriv dig op som "fast læser".

Men hva dette indlæg egentlig skulle handle om er at jeg vist har indfanget mig en "Dupé". En dupe er som regel en billigere efterligning af en dyrer lak. Men altså ikke nødvendigvis billigere. For hvilket producent har snart ikke lavet en "dupé" af Chanel's Peridot?
Men da jeg var ved at lave Swatch på OPI Ds Temptation  var jeg ved at tage den forkerte flaske. Kleancolor's Sparkle Purple lignede Ds Temptation til forveskling.



Til venstre: Kleancolor Sparkle Purple. Højre: OPI Ds Temptation.
 Som man kan se, så er farvenuancen ens. Man kan så godt se at glitterpartiklerne i Kleancolor er lidt større end dem i OPI. Men i begge flasker er glitterpartiklerne både lilla og blå.
Konsistensen i Kleancolor er lidt mere jelly/gelé-agtig end OPI's.

Venste: OPI Ds Temptaion.  Højre: Kleancolor Sparkle Purple.
Nu er det virkelig tydeligt at se at lakkerne altså ikke er ens! Man kan sagtens bruge Ds Temptation som en lak for sig selv, hvorimod at Sparkle Purple nærmere er en lak man bruger til at pifte en lak op med. På begge swatch-negle er der brugt 4 lag. Man kan nu også se at Purple Sparkle har lidt varmere farver en Ds Temptation. Meeeeen, det gør ikke Purple sparkle mindre fin! Jeg glæder mig til at prøve den over en anden lilla lak. Jeg tror vi kan være enige om at det ikke er en 100% dupé, men vi er ovre i samme boldgade

Har i nogle dupés liggende? Tell me 'bout it!!

KH Lisa

3 kommentarer:

  1. Pyh hvor er jeg glad for at du er "kommet til" at bytte om på lakkene på swatch billedet. (På billedet før står kleancolor til venstre, så først troede jeg lige at swatchen til venstre var kleancolor) IDAG må jeg altså prøve min DS temptation :-p

    SvarSlet
    Svar
    1. haha! ellers var det en virkelig sørgelig OPI..

      Slet
  2. Hvor kan man købe Kleancolor henne? (:

    SvarSlet