søndag den 1. juli 2012

SWATCH: Essie Action

Idag en farveeksplosion. For jeg har for nogle måneder købt Essies Poppy-razi kollektion. Den består af 4 neon lakker. Camera, Lights, Bazooka og Action.


Action, Bazooka, Lights Camera.

Farven: Farven er en kraftig neon orange. Det var egentlig den jeg var mindst interesseret i da jeg købte dem. Men nu hvor de er afprøvet, er den blevet en af favoritterne. Og føler man sig uinspireret, så sker der temmelig meget på ens fingre, når man bare bruger en neon farve. Farven får også mine fingre til at se lidt brunere ud - hvilket bringer mig i sommerhumør! (og det er der ikke meget af pt)

Påføring og dækning: Der skal bruges en hvid grunder. Jeg har endelig fået anskaffet mig en hvid lak som ikke er klumpet og gammel, men dejlig og ny (Essie Blanc). Bruger man ikke en hvid grunder, så bliver farven bare almindelig orange og ikke neon. Og den dækker heller ikke så godt, efter to lag vil man stadig kunne se neglekanten. Så en hvid grundlak er et godt råd. 2 tynde lag hvid, og to tynde lag Action skal der til før det ser godt ud. Og fordi Action er en neonlak, så skal man regne med at den tørrer mat. Så hvis du ikke er vant til at bruge en topcoat, så skal den også bruges.

Holdbarhed og aftagning: Jeg har svært ved at bedømme holdbarheden, da jeg skifter lak hver dag. Men den holdte da i hvertfald den dag jeg havde den på. Da der ikke er noget glimmer i lakken, så var det ret nemt at tage den af igen.

Plusser:
  • Nem konsistens
  • Dejlig farve ( kan nok ikke fås i DK, men hvad har vi ikke det kære internet til.)
Minusser:
  • Gennemsigtighed
  • Låget gik i stykker (efter 2. brug)
Haha! Hader totalt når det sker.. låget har delt sig i to

Her er 1 lag Action over Blanc, måske kan man ane den matte overflade?

I direkte sollys. Men altså en mobil kan ikke indfange den oprindelige farve..

Her er et billede taget i skyggen. Her kan man fornemme hvor selvlysende den er..
 Håber i kan lide farven.

KH Lisa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar