onsdag den 11. juli 2012

SWATCH: Essie Penny Talk

Så fik jeg afprøvet den anden Essie Metallic jeg fik hjem. Denne hedder Penny Talk.

Farven: er en rødlig metallic. Den er nok i en lys kobber farve. Flot er den! Men den er mørkere i flasken end på neglen.

Påføring og dækning: Ligesom Blue Rhapsody, som jeg swatchede forleden, så er den ultra dækkende. Man kunne godt nøjdes med et enkelt lag lak. Men jeg bruger nu to lag, for at gøre overfladen mere jævn. Med denne lak var påføringen MEGET lettere end den anden. Det kan have noget at gøre med at jeg har lagt 2 lag basecoat for at glatte min negl helt ud, og måske fordi jeg nu vidste hvordan lakken ville opføre sig. Men måske er konsistensen bare anderledes i denne end i Blue Rhapsody? Men ihvertfald så ligger denne lak meget mere jævnt! Og man får den spejlblanke effekt som Essie gerne vil give (Mirror Metallic).

Holdbarhed og aftagning: Denne gang fik jeg brugt lakken mens jeg var på arbejde, og den var begyndt at chippe omkring frokosttid. (jeg arbejder i butik, og bruger fingerne meget) Og ligesom den blå lak, så var denne her super nemt at tage af. 


Her kan man bedst se den rødlige nuance som lakken har.



Som jeg skrev, så begyndte lakken at skalle i løbet af dagen. Jeg nåede ikke at lægge ny lak på. Men jeg nåede da at skjule det lidt, inden jeg tog på arbejde næste morgen. Så jeg brugte en crackle fra OPI, tror den hedder Black Shatter. Jeg er egentlig ikke så meget til de her krakelerings lakker, men det ser nu ret fedt ud på denne Penny Talk.


KH Lisa <3

8 kommentarer:

  1. Den ser superfed ud. Jeg har øjet de her lakker lidt med henblik på at stemple med dem. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan læse tanker! I aften kommer der indlæg hvor jeg har stampet med netop Penny Talk.. :) og den er god at stampe med!

      Slet
    2. Det glæder jeg mig til at se. Og det lyder som om, at jeg godt kan begynde at spare op :D

      Slet
  2. super fed farve :D hmmm men jeg tror jeg hen en der ligner fra tiger o.O

    SvarSlet
  3. Må jeg spørge hvor du har købt den henne? Synes den er bare udsolgt alle steder på nettet :/

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg fandt mine på ebay. men har set at beverleybeaute har fået dem :)

      Slet
  4. Kan den købes i DK egentlig??

    SvarSlet